Thursday, October 31, 2013

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Got souvenier from our classmates ,Afiq. Dia kan g beijing ari tuh..  Saya ambil pen sebab keychain dah banyak. hehe
Terima kasih Afiq : )
P/s: tgh kelas phonetic Ustazh Lubna. Next week ade exam. Tapi ustazah kata senang je..  Bca dari page 1-100 dan lusa ni plak ktorg ada midterm subjek ni. Baca dari 1-104 huhu. glurppp~
Btw,  kertas keje dah hantar dah. Alhamdulillah tapi En. Sharul kata kemungkinan nak dapat duit tu dalam masa terdekat memang susah. huhu.
Allah,  permudahkanlah~

Got souvenier from our classmates ,Afiq. Dia kan g beijing ari tuh..  Saya ambil pen sebab keychain dah banyak. hehe
Terima kasih Afiq : )
P/s: tgh kelas phonetic Ustazh Lubna. Next week ade exam. Tapi ustazah kata senang je..  Bca dari page 1-100 dan lusa ni plak ktorg ada midterm subjek ni. Baca dari 1-104 huhu. glurppp~
Btw,  kertas keje dah hantar dah. Alhamdulillah tapi En. Sharul kata kemungkinan nak dapat duit tu dalam masa terdekat memang susah. huhu.
Allah,  permudahkanlah~
Got souvenier from our classmates ,Afiq.
Dia kan g beijing ari tuh..
Saya ambil pen sebab keychain dah banyak. hehe
Terima kasih Afiq : )

P/s: tgh kelas phonetic Ustazh Lubna. Next week ade exam. Tapi ustazah kata senang je..  Bca dari page 1-100 dan lusa ni plak ktorg ada midterm subjek ni. Baca dari 1-104 huhu. glurppp~

Btw,  kertas keje dah hantar dah. Alhamdulillah tapi En. Sharul kata kemungkinan nak dapat duit tu dalam masa terdekat memang susah. huhu.

Allah,  permudahkanlah~


☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Wednesday, October 30, 2013

kertas kerja oh kertas kerja :D

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang



Kertas kerja ke Singapore.
Saya bukan Pengarah tau..
saya tak reti nak mengarah orang2 nie.. erk.
Saya jadi Pen. Pengarah bagi Ain Ramlan je. hiks.
Allah,permudahkanlah.
Hari ni saya akan hantar kertas kerja dekat En. Sharul. Saya harap dah xda kesalahan memandangkan saya dah berjaya dapatkan tandatangan daripada semua pihak.
Semoga kertas kerja ni berjaya masuk meeting pada minggu nie.
Berharap dan mohon doa semua.
:)

☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Saturday, October 26, 2013

Majlis Graduasi UKM (:

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Tahniah sahabat2 di UKM sebab dah bergraduasi.
Aida,  Along,  Eyn dan Ali.
Tahniah buat semua. :)
Tak semua batch pra U 2009 hadir ke majlis konvo ini. Ada yang kat Sabah dan ada yang kat UNISZA. huhu.
Seronok bila dapat jumpa pipi dan Daya sekali waktu tue Rindu sangat dengan sahabat saya dari kecil nie.
Terpisah jauh ktorg semenjak saya pindah ke Semenanjung.
Semoga kalian semua di jaga Allah baik2. Rindu kalian semua.
Selamat bergraduasi. Lepas ni, turn UNISZA plak ^^
Tahniah sahabat2 di UKM sebab dah bergraduasi.
Aida,  Along,  Eyn dan Ali.
Tahniah buat semua. :)
Tak semua batch pra U 2009 hadir ke majlis konvo ini. Ada yang kat Sabah dan ada yang kat UNISZA. huhu.
Seronok bila dapat jumpa pipi dan Daya sekali waktu tue Rindu sangat dengan sahabat saya dari kecil nie.
Terpisah jauh ktorg semenjak saya pindah ke Semenanjung.
Semoga kalian semua di jaga Allah baik2. Rindu kalian semua.
Selamat bergraduasi. Lepas ni, turn UNISZA plak ^^
Tahniah sahabat2 di UKM sebab dah bergraduasi.
Aida,  Along,  Eyn dan Ali.
Tahniah buat semua. :)
Tak semua batch pra U 2009 hadir ke majlis konvo ini. Ada yang kat Sabah dan ada yang kat UNISZA. huhu.
Seronok bila dapat jumpa pipi dan Daya sekali waktu tue Rindu sangat dengan sahabat saya dari kecil nie.
Terpisah jauh ktorg semenjak saya pindah ke Semenanjung.
Semoga kalian semua di jaga Allah baik2. Rindu kalian semua.
Selamat bergraduasi. Lepas ni, turn UNISZA plak ^^
Tahniah sahabat2 di UKM sebab dah bergraduasi.
Aida,  Along,  Eyn dan Ali.
Tahniah buat semua. :)
Tak semua batch pra U 2009 hadir ke majlis konvo ini. Ada yang kat Sabah dan ada yang kat UNISZA. huhu.
Seronok bila dapat jumpa pipi dan Daya sekali waktu tue Rindu sangat dengan sahabat saya dari kecil nie.
Terpisah jauh ktorg semenjak saya pindah ke Semenanjung.
Semoga kalian semua di jaga Allah baik2. Rindu kalian semua.
Selamat bergraduasi. Lepas ni, turn UNISZA plak ^^
Tahniah sahabat2 di UKM sebab dah bergraduasi.
Aida,  Along,  Eyn dan Ali.
Tahniah buat semua. :)
Tak semua batch pra U 2009 hadir ke majlis konvo ini. Ada yang kat Sabah dan ada yang kat UNISZA. huhu.
Seronok bila dapat jumpa pipi dan Daya sekali waktu tue Rindu sangat dengan sahabat saya dari kecil nie.
Terpisah jauh ktorg semenjak saya pindah ke Semenanjung.
Semoga kalian semua di jaga Allah baik2. Rindu kalian semua.
Selamat bergraduasi. Lepas ni, turn UNISZA plak ^^
Tahniah sahabat2 di UKM sebab dah bergraduasi.
Aida,  Along,  Eyn dan Ali.
Tahniah buat semua. :)
Tak semua batch pra U 2009 hadir ke majlis konvo ini. Ada yang kat Sabah dan ada yang kat UNISZA. huhu.
Seronok bila dapat jumpa pipi dan Daya sekali waktu tue Rindu sangat dengan sahabat saya dari kecil nie.
Terpisah jauh ktorg semenjak saya pindah ke Semenanjung.
Semoga kalian semua di jaga Allah baik2. Rindu kalian semua.
Selamat bergraduasi. Lepas ni, turn UNISZA plak ^^
Tahniah sahabat2 di UKM sebab dah bergraduasi.
Aida,  Along,  Eyn dan Ali.
Tahniah buat semua. :)
Tak semua batch pra U 2009 hadir ke majlis konvo ini. Ada yang kat Sabah dan ada yang kat UNISZA. huhu.
Seronok bila dapat jumpa pipi dan Daya sekali waktu tue Rindu sangat dengan sahabat saya dari kecil nie.
Terpisah jauh ktorg semenjak saya pindah ke Semenanjung.
Semoga kalian semua di jaga Allah baik2. Rindu kalian semua.
Selamat bergraduasi. Lepas ni, turn UNISZA plak ^^
Tahniah sahabat2 di UKM sebab dah bergraduasi.
Aida,  Along,  Eyn dan Ali.
Tahniah buat semua. :)
Tak semua batch pra U 2009 hadir ke majlis konvo ini. Ada yang kat Sabah dan ada yang kat UNISZA. huhu.
Seronok bila dapat jumpa pipi dan Daya sekali waktu tue Rindu sangat dengan sahabat saya dari kecil nie.
Terpisah jauh ktorg semenjak saya pindah ke Semenanjung.
Semoga kalian semua di jaga Allah baik2. Rindu kalian semua.
Selamat bergraduasi. Lepas ni, turn UNISZA plak ^^
Tahniah sahabat2 di UKM sebab dah bergraduasi.
Aida,  Along,  Eyn dan Ali.
Tahniah buat semua. :)
Tak semua batch pra U 2009 hadir ke majlis konvo ini. Ada yang kat Sabah dan ada yang kat UNISZA. huhu.
Seronok bila dapat jumpa pipi dan Daya sekali waktu tue Rindu sangat dengan sahabat saya dari kecil nie.
Terpisah jauh ktorg semenjak saya pindah ke Semenanjung.
Semoga kalian semua di jaga Allah baik2. Rindu kalian semua.
Selamat bergraduasi. Lepas ni, turn UNISZA plak ^^
Tahniah sahabat2 di UKM sebab dah bergraduasi.
Aida,  Along,  Eyn dan Ali.
Tahniah buat semua. :)
Tak semua batch pra U 2009 hadir ke majlis konvo ini. Ada yang kat Sabah dan ada yang kat UNISZA. huhu.
Seronok bila dapat jumpa pipi dan Daya sekali waktu tue Rindu sangat dengan sahabat saya dari kecil nie.
Terpisah jauh ktorg semenjak saya pindah ke Semenanjung.
Semoga kalian semua di jaga Allah baik2. Rindu kalian semua.
Selamat bergraduasi. Lepas ni, turn UNISZA plak ^^
Tahniah sahabat2 di UKM sebab dah bergraduasi.
Aida,  Along,  Eyn dan Ali.

Tahniah buat semua. :)
Tak semua batch pra U 2009 hadir ke majlis konvo ini. Ada yang kat Sabah dan ada yang kat UNISZA. huhu.

Seronok bila dapat jumpa pipi dan Daya sekali waktu tue
Rindu sangat dengan sahabat saya dari kecil nie.
Terpisah jauh ktorg semenjak saya pindah ke Semenanjung.
Semoga kalian semua di jaga Allah baik2.
Rindu kalian semua.
Selamat bergraduasi.

Lepas ni, turn UNISZA plak ^^


☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Friday, October 25, 2013

Glurpp Exam!

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Gambar dah terbalik sana sini dah.
Jangan sengetkan kepala anda,
takut turut serta senget. 
hehe
First of all, alhamdulillah.. Thanks to Allah.
HE gave me time to reflect myself.
Phonetic Midterm question is difficult to answer.
seriously,  i just confident to answer only 5 question
isn’t it crazy?
Overall marks are 40.
Alhamdulillah.
Thanks to Allah.
All of us can answered the questions by open book texts.
Amazing right?
I’m truly happy bcoz Allah help us.
Alhamdulillah for everything.
:)


Gambar dah terbalik sana sini dah.
Jangan sengetkan kepala anda,
takut turut serta senget. 
hehe
First of all, alhamdulillah.. Thanks to Allah.
HE gave me time to reflect myself.
Phonetic Midterm question is difficult to answer.
seriously,  i just confident to answer only 5 question
isn’t it crazy?
Overall marks are 40.
Alhamdulillah.
Thanks to Allah.
All of us can answered the questions by open book texts.
Amazing right?
I’m truly happy bcoz Allah help us.
Alhamdulillah for everything.
:) 
 
Gambar dah terbalik sana sini dah.
Jangan sengetkan kepala anda,
takut turut serta senget. 
hehe
First of all, alhamdulillah.. Thanks to Allah.
HE gave me time to reflect myself.
Phonetic Midterm question is difficult to answer.
seriously,  i just confident to answer only 5 question
isn’t it crazy?
Overall marks are 40.
Alhamdulillah.
Thanks to Allah.
All of us can answered the questions by open book texts.
Amazing right?
I’m truly happy bcoz Allah help us.
Alhamdulillah for everything.
:) 
 
Gambar dah terbalik sana sini dah.
Jangan sengetkan kepala anda,
takut turut serta senget. 
hehe
First of all, alhamdulillah.. Thanks to Allah.
HE gave me time to reflect myself.
Phonetic Midterm question is difficult to answer.
seriously,  i just confident to answer only 5 question
isn’t it crazy?
Overall marks are 40.
Alhamdulillah.
Thanks to Allah.
All of us can answered the questions by open book texts.
Amazing right?
I’m truly happy bcoz Allah help us.
Alhamdulillah for everything.
:) 
 
Gambar dah terbalik sana sini dah.
Jangan sengetkan kepala anda,
takut turut serta senget. 
hehe
First of all, alhamdulillah.. Thanks to Allah.
HE gave me time to reflect myself.
Phonetic Midterm question is difficult to answer.
seriously,  i just confident to answer only 5 question
isn’t it crazy?
Overall marks are 40.
Alhamdulillah.
Thanks to Allah.
All of us can answered the questions by open book texts.
Amazing right?
I’m truly happy bcoz Allah help us.
Alhamdulillah for everything.
:)
Gambar dah terbalik sana sini dah.
Jangan sengetkan kepala anda,
takut turut serta senget.
hehe

First of all, alhamdulillah.. Thanks to Allah.
HE gave me time to reflect myself.
Phonetic Midterm question is difficult to answer.
seriously,  i just confident to answer only 5 question
isn’t it crazy?
Overall marks are 40.

Alhamdulillah.
Thanks to Allah.
All of us can answered the questions by open book texts.
Amazing right?
I’m truly happy bcoz Allah help us.
Alhamdulillah for everything.
:)


☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

KFC TIME No.77

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang



Kali pertama keluar makan bersama-sama dengan orang rumah.
No. 77 tetap dihati. Terima kalian yang sudi bersama tika senang dan susah.
Semoga kita tetap kan berukhwah sampai ke Syurga.
=)
Kepada Ain Ramlan,  biarpun kita tak satu rumah tapi akak tetap anggap ain sebahagian daripada rumah ini.
Cuma masa dan waktu yang tak mengizinkan kita duduk sekali.
#KFCTIME #No.77 

Kali pertama keluar makan bersama-sama dengan orang rumah.
No. 77 tetap dihati. Terima kalian yang sudi bersama tika senang dan susah.
Semoga kita tetap kan berukhwah sampai ke Syurga.
=)
Kepada Ain Ramlan,  biarpun kita tak satu rumah tapi akak tetap anggap ain sebahagian daripada rumah ini.
Cuma masa dan waktu yang tak mengizinkan kita duduk sekali.
#KFCTIME #No.77 

Kali pertama keluar makan bersama-sama dengan orang rumah.
No. 77 tetap dihati. Terima kalian yang sudi bersama tika senang dan susah.
Semoga kita tetap kan berukhwah sampai ke Syurga.
=)
Kepada Ain Ramlan,  biarpun kita tak satu rumah tapi akak tetap anggap ain sebahagian daripada rumah ini.
Cuma masa dan waktu yang tak mengizinkan kita duduk sekali.
#KFCTIME #No.77 

Kali pertama keluar makan bersama-sama dengan orang rumah.
No. 77 tetap dihati. Terima kalian yang sudi bersama tika senang dan susah.
Semoga kita tetap kan berukhwah sampai ke Syurga.
=)
Kepada Ain Ramlan,  biarpun kita tak satu rumah tapi akak tetap anggap ain sebahagian daripada rumah ini.
Cuma masa dan waktu yang tak mengizinkan kita duduk sekali.
#KFCTIME #No.77 

Kali pertama keluar makan bersama-sama dengan orang rumah.
No. 77 tetap dihati. Terima kalian yang sudi bersama tika senang dan susah.
Semoga kita tetap kan berukhwah sampai ke Syurga.
=)
Kepada Ain Ramlan,  biarpun kita tak satu rumah tapi akak tetap anggap ain sebahagian daripada rumah ini.
Cuma masa dan waktu yang tak mengizinkan kita duduk sekali.
#KFCTIME #No.77 

Kali pertama keluar makan bersama-sama dengan orang rumah.
No. 77 tetap dihati. Terima kalian yang sudi bersama tika senang dan susah.
Semoga kita tetap kan berukhwah sampai ke Syurga.
=)
Kepada Ain Ramlan,  biarpun kita tak satu rumah tapi akak tetap anggap ain sebahagian daripada rumah ini.
Cuma masa dan waktu yang tak mengizinkan kita duduk sekali.
#KFCTIME #No.77 

Kali pertama keluar makan bersama-sama dengan orang rumah.
No. 77 tetap dihati. Terima kalian yang sudi bersama tika senang dan susah.
Semoga kita tetap kan berukhwah sampai ke Syurga.
=)
Kepada Ain Ramlan,  biarpun kita tak satu rumah tapi akak tetap anggap ain sebahagian daripada rumah ini.
Cuma masa dan waktu yang tak mengizinkan kita duduk sekali.
#KFCTIME #No.77 

Kali pertama keluar makan bersama-sama dengan orang rumah.
No. 77 tetap dihati.
Terima kalian yang sudi bersama tika senang dan susah.
Semoga kita tetap kan berukhwah sampai ke Syurga.
=)

Kepada Ain Ramlan,
biarpun kita tak satu rumah tapi akak tetap anggap ain sebahagian daripada rumah ini.
Cuma masa dan waktu yang tak mengizinkan kita duduk sekali.
#KFCTIME #No.77


☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Thursday, October 24, 2013

Exam deh!

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Tonight midterm phonetic. 
Must read from page 1 until 104.
Right now,  still in page 9.
what should I do?
I feel sleepy, lazy and so on.
oh no!

i should keep reading.
There are subjective question and the question like a bomb to us. hehe.
May Allah ease everything.

Please pray for us.
=)


Tonight midterm phonetic. Must read from page 1 until 104. 
Right now,  still in page 9.
what to do?
I feel sleepy, lazy and so on.
oh no!
i should keep reading.
There are subjective question and the question like a bomb to us. hehe.
May Allah ease everything.
Please pray for us.
=) 
 
Tonight midterm phonetic. Must read from page 1 until 104. 
Right now,  still in page 9.
what to do?
I feel sleepy, lazy and so on.
oh no!
i should keep reading.
There are subjective question and the question like a bomb to us. hehe.
May Allah ease everything.
Please pray for us.
=)



☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Monday, October 14, 2013

T.I.R.A.M.I.S.U LATTE

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang
T.I.R.A.M.I.S.U LATTE

Selepas balik dari Library,  saya dan Kinah singgah sini. Satu sejuk,  satu panas.
Kinah suka sangat minum air nie. Saya biase je tapi malam tu bila minum air T.I.R.A.M.I.S.U LATTE ais,  sedap je plak rasanya. hehe.

Jika orang tanya siapa kinah bagi saya,
rasa segan nak jawab.

Bagi saya,  dia sahabat syurga saya. Banyak cerita yang saya kongsi bersama dia.
dan saya memang selesa bersama dia.

p/s: saya khususkan untuk Kinah sebab cerita ini tentang dia.
kalau cerita lain,  gambar lain,  orang lain..

saya akan turut bercerita benda yang sama.

:)
T.I.R.A.M.I.S.U LATTE
Selepas balik dari Library,  saya dan Kinah singgah sini. Satu sejuk,  satu panas.
Kinah suka sangat minum air nie. Saya biase je tapi malam tu bila minum air T.I.R.A.M.I.S.U LATTE ais,  sedap je plak rasanya. hehe.
Jika orang tanya siapa kinah bagi saya,  rasa segan nak jawab.
Bagi saya,  dia sahabat syurga saya. Banyak cerita yang saya kongsi bersama dia.
dan saya memang selesa bersama dia.
p/s: saya khususkan untuk Kinah sebab cerita ini tentang dia.
kalau cerita lain,  gambar lain,  orang lain.. saya akan turut bercerita benda yang sama.
:)
T.I.R.A.M.I.S.U LATTE
Selepas balik dari Library,  saya dan Kinah singgah sini. Satu sejuk,  satu panas.
Kinah suka sangat minum air nie. Saya biase je tapi malam tu bila minum air T.I.R.A.M.I.S.U LATTE ais,  sedap je plak rasanya. hehe.
Jika orang tanya siapa kinah bagi saya,  rasa segan nak jawab.
Bagi saya,  dia sahabat syurga saya. Banyak cerita yang saya kongsi bersama dia.
dan saya memang selesa bersama dia.
p/s: saya khususkan untuk Kinah sebab cerita ini tentang dia.
kalau cerita lain,  gambar lain,  orang lain.. saya akan turut bercerita benda yang sama.
:)
T.I.R.A.M.I.S.U LATTE
Selepas balik dari Library,  saya dan Kinah singgah sini. Satu sejuk,  satu panas.
Kinah suka sangat minum air nie. Saya biase je tapi malam tu bila minum air T.I.R.A.M.I.S.U LATTE ais,  sedap je plak rasanya. hehe.
Jika orang tanya siapa kinah bagi saya,  rasa segan nak jawab.
Bagi saya,  dia sahabat syurga saya. Banyak cerita yang saya kongsi bersama dia.
dan saya memang selesa bersama dia.
p/s: saya khususkan untuk Kinah sebab cerita ini tentang dia.
kalau cerita lain,  gambar lain,  orang lain.. saya akan turut bercerita benda yang sama.
:)
T.I.R.A.M.I.S.U LATTE
Selepas balik dari Library,  saya dan Kinah singgah sini. Satu sejuk,  satu panas.
Kinah suka sangat minum air nie. Saya biase je tapi malam tu bila minum air T.I.R.A.M.I.S.U LATTE ais,  sedap je plak rasanya. hehe.
Jika orang tanya siapa kinah bagi saya,  rasa segan nak jawab.
Bagi saya,  dia sahabat syurga saya. Banyak cerita yang saya kongsi bersama dia.
dan saya memang selesa bersama dia.
p/s: saya khususkan untuk Kinah sebab cerita ini tentang dia.
kalau cerita lain,  gambar lain,  orang lain.. saya akan turut bercerita benda yang sama.
:)

(:

☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Menjadi baik.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

sapa kata menjadi baik itu senang?
tak mudah untuk kita menjadi baik.
nak istiqomah pun sering kali diuji.
dengan nafsu dan sikap ikhlas
yang diri sendiri tak pasti.
ikhlaskah aku?.

mudahnya orang mengatakan kita nie baik,
Mungkin kerana kata- kata itu,
insan tu mula membongkak ke atas,
tak ingat sapa yang Maha Kuasa,
lantas penangan itu,
keikhlasan terhakis,
bongkak mula menguasai diri.

Dan saya tidak pernah merasakan diri ini baik,
sebab saya tahu ape kelemahan saya.
diuji tatkala cuba menjadi baik,
saya kalah dalam ujian itu.

banyak langkahan saya sering tersasar,
sehingga membuatkan saya tersungkur bersendiri.

Allah pegang hati hambaMu ini,
biar hamba terus istiqamah menjadi baik,
kerana menjadi baik itu susah,
melaksanakan isitiqamah itu payah.

semoga ini jalan menujuMu,
jalan terbaik buatku.

amin Ya Rabb.

:)
☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Wednesday, October 09, 2013

Mood Sila lah hadir!

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Esok dah kena hantar artikel dan satu apepun saya tak buat lagi.
Seriously!
Malam ni rasa penat sangat.
Dalam penat-penat tue, sempat lagi bersihkan satu kipas kat ruang tamu.
Sebenarnya bersihkan perasaan sendiri yang sedang berkecamuk.

Mood sila lah hadir!
Betul betul tak da mood.

Hamba sedih dan sedang berduka ya Allah.

Takleh nak layan perasaan sangat.
erm, kalau ada orang pegang kepala saya sekarang nih.
Mesti saya dah teriak (nangis) habis-habisan.

Jom buat artikel selagi mampu :)
☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Tuesday, October 08, 2013

Sakit.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

semalam kesakitan yang dirasai membuatkan saya berfikir,
saya semakin menghampiri kematian.

Sangat sakit.
Kepala ini bagai nak pecah.
Saya dah tak tahu nak buat apa.

Ingatkan,
selepas segarkan diri,
makan malam..
maka hilanglah rasa itu.

Namun,
yang saya rasa adalah lebih teruk berbanding sebelumnya.
Sakit kepala yang amat membuatkan saya muntah.

saat tue yang terbayang difikiran saya,
adalah nikmat sewaktu di Tanah Haramain.

Cuba melenakan diri tapi tak mampu.
Pelbagai zikir dan surah dipasang,
agar dapat melenakan diri mengingat Allah.

Mungkin esok tiada lagi buatku.

Dan kerana kesakitan itu,
saya dah telan panadol 4 biji dalam masa satu hari.
2 biji pada jam 6 ptg.
2 biji lagi jam 10 mlm.

Walaupun terngiang-ngiang suara mengatakan, "Yana, jangan makan. Fikir keburukan & kesannya" .
Tapi saya betul-betul tak tahan.

Allah.
Moga tiada kesan yang teruk pada masa mendatang.

Alhamdulillah.
Allah masih beri nikmat sihat setelah diuji nikmat sakit.
Mana lagi nikmat yang hendak dimungkiri?.

Fikirkan Yana!
☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Friday, October 04, 2013

cerita diri.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Saya minta maaf.
Bagi yang kata saya moody walaupun hakikatnya saya tak moody.

Sem ini saya nak lebih berdikari.
Walaupun tak berdikari sangat.

Saya nak bersendirian,
walaupun tak bersendirian sangat.

Saya akan buat kerja saya sendiri.

Bila saya asyik duduk dalam bilik,
tak bermakna saya moody ya?.
Saya memang macam nie.

Kat Umah Manjung pun saya asyik stay dalam bilik.
sampai mama kata, kalau macam nie tak balik pun tak pa.
sebab saya asyik duk dalam bilik.

Lepas mama kata macam tue,
setiap kali saya balik, saya akan turun bawah.
Akibatnya, remot control TV .. saya yang pegang.
Semua cerita CSI saya p belasah tengok. :)

Saya memang suka buat hal sendiri bila duk dalam bilik.
Mungkin sebab tue orang nampak saya moody.
tapi tak dinafikan ada masa saya memang moody.

haaih, entahlah.

Berkawan dengan saya memang payahkan?.
Maaf.

Apepun, saya cuba untuk tidak moody dengan sesiapa.
Saya rasa tak berbaloi.
Lagi-lagi dengan orang umah saya.
sahabat-sahabat yang memang saya dah rapat.

hah.
saya sayang semuanya.

:)



☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Terjaga dari tido.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

salam semua.
Semua orang pasti tengah tido dengan nyenyak pada waktu ini kan?

Saya berjaga dan terjaga.
Hari ini saya tido awal. Jam 10 malam macam tue saya dah tido dengan lena.

Then saya terjaga jam 12 pagi.
Tido saya terganggu waktu ini.
Seperti apa yang selalu saya rasai.

Saya bangun dan tido kat bahagian ruang tamu.
Kebetulan waktu tue ada kak Ida dengan Radhiah.
Nora tak balik keje lagi.

Saya cuba lelapkan mata.
Tak berjaya.
Badan saya ada yang tak kena.

Saya ambil wudhu , solat dan baca surah al-Kahfi.
Saya rasa dah lega cikit.
Saya pasang ayat al-Quran.

Surah Yaasin dan Surah al-Baqarah.
Akhirnya saysa terlelap dengan sendirinya jam 1 lebih.

Saya terjaga lagi .
Jam menunjukkan 2.30 pagi.
Saya mimpi pelik sangat dan saya dapat rasa situasi tue kat luar mimpi saya.
Rasa seram.

Surah al-Baqarah hampir abih.
Badan saya masih tak selesa.
Saya seakan mengamuk bila badan saya tak selesa.
Secara tiba-tiba.

Nora dah nyenyak tido.
Saya keluar dan cuba tido kat bahagian ruang tamu.
Mereka masih stay di situ.

Tapi sama sahaja.
Saya lantas ambil wudhu kembali.
Pasang surah al-kahfi.

Saya tak dapat tido.
Saya cari sedikit maklumat untuk artikel.
rasa macam dah ada idea sedikit.
Ilham dari Allah :)

Saya berfikir.
Bila kita cuba untuk kuat,
bila kita cuba untuk dekat,
Allah akan uji.

Bukankah kita hambaNya?
maka patutlah kita diuji untuk mengetahui tahap keimanan kita sendiri.

^^

Terima Kasih Allah.

kesedaran itu penting.
Jangan sampai Allah dah jentik,
masih tetap statik.

rugi!

Nite
&
Morning.

:)

☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Tuesday, October 01, 2013

Jumpa Jiha kat KLIA :)

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Alhamdulillah, Allah bagi peluang saya jumpa junior sekolah dulu, Najihah.

Jiha, akhirnya dapat juga akak lepaskan rindu akak kat Jiha.

Dah lama kita tak jumpa kan?. Lebih kurang 3 tahun macam tue.

Sempat juga sediakan sedikit buah tangan untuk dia.

Alahaii, rasa tak puas je nak jumpa.




Kami berdua :)
Saya sayang dia.

sangat-sangat.

Moga Allah sentiasa jaga dia.

#JORDAN

:)

p/s: Terima kasih adik Zul Daus & Mira sebab teman akak malam tue :")

☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

ICED TIRAMISU LATTE

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Hujan pertama turun waktu kinah sampai Nilai,
Belanja dia minum air Iced Tiramisu Latter.

air yg sedap tu ade kat pizza hut je.

9 sept 2013.




hehe.

semuanya gambar kinah.

Maaf la ye.

Lupa nak bluetooth gmbr kat hp kinah.

ahaks!

uitts, 
teringat plak time kinah tanya waitress Pizza time sem lepas.

Kinah kata nak bawa balik air je.

^^

Kenangan tu!

:) 



☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Approved!

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

hah, blog nie bersarang lagi.
Banyak nak tulis tapi biasalah.. bile tak de mood, taip panjang-panjang pun xda guna.
Dah berapa kali saya delete apa yang saya taip. huhu.

Then, hari ini saya kembali meluah kerana perasaan saya "kacau-bilau".
Hari ini saya dah mengalirkan air mata tanpa sebab.
Secara tiba-tiba.
Dengan suhu badan yang semakin meningkat.. hmmm.
Moga sihat sejahtera Yana.



Saya cuba kawal emosi saya.
Hana dah tegur saya.
Bila Hana kata macam tue, tak enak bagi saya sebenarnya.
Sebab waktu tue saya memang tengah beremosi.

Atas moto tue saya menangis.

Saya cuba menceriakan diri sendiri.
Hakikatnya memang nampak saya moody.

Ya, boleh dilihat dengan apa yang post kat FB.
Tengah berusaha nak pujuk diri sendiri.


Kenapa Yana?.
Kenapa nak bersedih?.

.Saya sendiri tak tahu.

Dah la, jangan layan perasaan tue lagi.

Untuk sesiapa berkenaan,
tolong jauhkan diri anda dari saya!

Harap Maklum.

Itu ayat perintah & suruhan.

Mohon ambil perhatian.

Siapa?.

Sesiapa yang berkenaan.

Apa kaitan dengan approved?

Boleh tak tambahkan kat depan perkataan "NOT"?

saya sedih dengan situasi approved itu.

huhu.

T_T
 

Muntah saya kembali teruk minggu kedua selepas buka sem.

Perlu berpantang air sejuk, makanan pedas, air gas.

erm.

Esok,
kena lupakan kejadian hari ini.

Ok, Yana!

:)

☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ღ Hak Milik Nurliyana Adnan ღ