Saturday, November 30, 2013

Pesta Konvo

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Malam semalam saya menghadiri program Dikir Zikir sempena Pesta Konvo. Saya xtahu sangat program malam ni, yang saya tau saya nak berzikir bersama mereka semua.
Saya datang seorang. Memang agak sedih juga bila jalan sensorang tapi saya cuba dan Allah hadirkan Azmina untuk menemani saya.
Pengerusi Majlis program ni,  Fedtri Yahya. Panel-panel jemputan plak,  Imam Muda Najdi, Farah Asyikin dan Aiman Akademi Nasyid. Devotees hadir menghiburkan kami dengan buah lagi. 
Memang daebak la semalam. Tak ngantuk dan tajuk semalam berkisar tentang Hijrah.
Ada isi, ada manfaat.
alhamdulillah,  saya dapat ikut serta berzikir Ya Hanana sambil berdiri bersama mereka semua.
Semalamnya lagi datang program Bicara Santai Amin Idris,  Adam Af,  Prof. Izzi dan Heliza.
Pun best!
Cuma x tgk lama sebab tumpang kereta Kak Syiza, jiran depan umah dan hujan lebat.
:) 
 
Malam semalam saya menghadiri program Dikir Zikir sempena Pesta Konvo. Saya xtahu sangat program malam ni, yang saya tau saya nak berzikir bersama mereka semua.
Saya datang seorang. Memang agak sedih juga bila jalan sensorang tapi saya cuba dan Allah hadirkan Azmina untuk menemani saya.
Pengerusi Majlis program ni,  Fedtri Yahya. Panel-panel jemputan plak,  Imam Muda Najdi, Farah Asyikin dan Aiman Akademi Nasyid. Devotees hadir menghiburkan kami dengan buah lagi. 
Memang daebak la semalam. Tak ngantuk dan tajuk semalam berkisar tentang Hijrah.
Ada isi, ada manfaat.
alhamdulillah,  saya dapat ikut serta berzikir Ya Hanana sambil berdiri bersama mereka semua.
Semalamnya lagi datang program Bicara Santai Amin Idris,  Adam Af,  Prof. Izzi dan Heliza.
Pun best!
Cuma x tgk lama sebab tumpang kereta Kak Syiza, jiran depan umah dan hujan lebat.
:) 
 
Malam semalam saya menghadiri program Dikir Zikir sempena Pesta Konvo. Saya xtahu sangat program malam ni, yang saya tau saya nak berzikir bersama mereka semua.
Saya datang seorang. Memang agak sedih juga bila jalan sensorang tapi saya cuba dan Allah hadirkan Azmina untuk menemani saya.
Pengerusi Majlis program ni,  Fedtri Yahya. Panel-panel jemputan plak,  Imam Muda Najdi, Farah Asyikin dan Aiman Akademi Nasyid. Devotees hadir menghiburkan kami dengan buah lagi. 
Memang daebak la semalam. Tak ngantuk dan tajuk semalam berkisar tentang Hijrah.
Ada isi, ada manfaat.
alhamdulillah,  saya dapat ikut serta berzikir Ya Hanana sambil berdiri bersama mereka semua.
Semalamnya lagi datang program Bicara Santai Amin Idris,  Adam Af,  Prof. Izzi dan Heliza.
Pun best!
Cuma x tgk lama sebab tumpang kereta Kak Syiza, jiran depan umah dan hujan lebat.
:) 
 
Malam semalam saya menghadiri program Dikir Zikir sempena Pesta Konvo. Saya xtahu sangat program malam ni, yang saya tau saya nak berzikir bersama mereka semua.
Saya datang seorang. Memang agak sedih juga bila jalan sensorang tapi saya cuba dan Allah hadirkan Azmina untuk menemani saya.
Pengerusi Majlis program ni,  Fedtri Yahya. Panel-panel jemputan plak,  Imam Muda Najdi, Farah Asyikin dan Aiman Akademi Nasyid. Devotees hadir menghiburkan kami dengan buah lagi. 
Memang daebak la semalam. Tak ngantuk dan tajuk semalam berkisar tentang Hijrah.
Ada isi, ada manfaat.
alhamdulillah,  saya dapat ikut serta berzikir Ya Hanana sambil berdiri bersama mereka semua.
Semalamnya lagi datang program Bicara Santai Amin Idris,  Adam Af,  Prof. Izzi dan Heliza.
Pun best!
Cuma x tgk lama sebab tumpang kereta Kak Syiza, jiran depan umah dan hujan lebat.
:) 
 
Malam semalam saya menghadiri program Dikir Zikir sempena Pesta Konvo. Saya xtahu sangat program malam ni, yang saya tau saya nak berzikir bersama mereka semua.
Saya datang seorang. Memang agak sedih juga bila jalan sensorang tapi saya cuba dan Allah hadirkan Azmina untuk menemani saya.
Pengerusi Majlis program ni,  Fedtri Yahya. Panel-panel jemputan plak,  Imam Muda Najdi, Farah Asyikin dan Aiman Akademi Nasyid. Devotees hadir menghiburkan kami dengan buah lagi. 
Memang daebak la semalam. Tak ngantuk dan tajuk semalam berkisar tentang Hijrah.
Ada isi, ada manfaat.
alhamdulillah,  saya dapat ikut serta berzikir Ya Hanana sambil berdiri bersama mereka semua.
Semalamnya lagi datang program Bicara Santai Amin Idris,  Adam Af,  Prof. Izzi dan Heliza.
Pun best!
Cuma x tgk lama sebab tumpang kereta Kak Syiza, jiran depan umah dan hujan lebat.
:) 
 
Malam semalam saya menghadiri program Dikir Zikir sempena Pesta Konvo. Saya xtahu sangat program malam ni, yang saya tau saya nak berzikir bersama mereka semua.
Saya datang seorang. Memang agak sedih juga bila jalan sensorang tapi saya cuba dan Allah hadirkan Azmina untuk menemani saya.
Pengerusi Majlis program ni,  Fedtri Yahya. Panel-panel jemputan plak,  Imam Muda Najdi, Farah Asyikin dan Aiman Akademi Nasyid. Devotees hadir menghiburkan kami dengan buah lagi. 
Memang daebak la semalam. Tak ngantuk dan tajuk semalam berkisar tentang Hijrah.
Ada isi, ada manfaat.
alhamdulillah,  saya dapat ikut serta berzikir Ya Hanana sambil berdiri bersama mereka semua.
Semalamnya lagi datang program Bicara Santai Amin Idris,  Adam Af,  Prof. Izzi dan Heliza.
Pun best!
Cuma x tgk lama sebab tumpang kereta Kak Syiza, jiran depan umah dan hujan lebat.
:) 
 
Malam semalam saya menghadiri program Dikir Zikir sempena Pesta Konvo. Saya xtahu sangat program malam ni, yang saya tau saya nak berzikir bersama mereka semua.

Saya datang seorang. Memang agak sedih juga bila jalan sensorang tapi saya cuba dan Allah hadirkan Azmina untuk menemani saya.

Pengerusi Majlis program ni,  Fedtri Yahya. Panel-panel jemputan plak,  Imam Muda Najdi, Farah Asyikin dan Aiman Akademi Nasyid. Devotees hadir menghiburkan kami dengan buah lagi.
Memang daebak la semalam. Tak ngantuk dan tajuk semalam berkisar tentang Hijrah.
Ada isi, ada manfaat.

Alhamdulillah,  saya dapat ikut serta berzikir Ya Hanana sambil berdiri bersama mereka semua.
Semalamnya lagi datang program Bicara Santai Amin Idris,  Adam Af,  Prof. Izzi dan Heliza.
Pun best!

Cuma x tgk lama sebab tumpang kereta Kak Syiza, jiran depan umah dan hujan lebat.

:)

☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Please!

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

With hardship,  Allah gives us the strength and patience to bear it. Jangan berputus asa andai apa yang dirasai terlalu berat, Allah kan ada?. :’) Kuatkan ikatan dengan Allah. Kita lemah sebab kita jauh dari DIA. Cari balik jalan itu.. Jangan mengambil sikap ikut jalan mudah. Mujahadah itu payah, kerana Syurga itu indah.
:)
 p/s: Terima kasih buat Dila sebab mengingatkan amalan yang jarang sudah dilakukan. Hanya dilafazkan di bibir tetapi tidak menadah tangan. *Doa sewaktu hujan.
Pada masa yang sama, saya juga nak minta seseorang berfikir baik-baik dengan keputusan yang di ambil melibatkan hidup dan mati. Tak sayang diri?. Tak sayang keluarga?. Kalau dah tak ingat dosa besar bunuh diri, cuba ingat Family.
Saya tak faham. Mengapa dengan mudah ambil sikap ingin membunuh diri?. Hanya kerana apa yang dirasa, buat keputusan seperti kanak kecil.
Atas alasan apa?. Mengharap ada yang bersimpati?.
Rasanya orang bukan simpati, malah semakin bosan dengan sikap seperti ini.
Saya cakap bukan kerana saya baik. Saya bercakap kerana saya tak suka dengan tindakan kanak-kanak seperti ini.
Terlalu mudah ambil jalan singkat.
Saya juga ada kisah silam. Mungkin lebih hebat dari masalah yang anda hadapi. Sekurang-kurangnya saya bangkit kerana saya yakin Allah ada?.
Dan saya menyesal andai saya melakukan kesilapan itu lagi.
Awak?.
Melafazkan perkara yang sama setiap kali ada masalah.
Allah. Mudahnya awak berfikir. huhu
Sedih saya dibuatnya :’(
Allah mendengar setiap luahan hambaNya. Jadi kenapa nak berputus asa sebelum berusaha?.
Lagi-lagi bila melibatkan kehidupan sendiri.
Tolong sayangkan kehidupan sendiri.
Moga rahmat Allah sentiasa bersama kita semua.
insyaAllah.. ameen.
With hardship,
Allah gives us the strength and patience to bear it.

Jangan berputus asa andai apa yang dirasai terlalu berat,
Allah kan ada?. :’)

Kuatkan ikatan dengan Allah.
Kita lemah sebab kita jauh dari DIA.

Cari balik jalan itu..
Jangan mengambil sikap ikut jalan mudah.

Mujahadah itu payah,
kerana Syurga itu indah.


:)

p/s: Terima kasih buat Dila sebab mengingatkan amalan yang jarang sudah dilakukan. Hanya dilafazkan di bibir tetapi tidak menadah tangan. *Doa sewaktu hujan.

Pada masa yang sama, saya juga nak minta seseorang berfikir baik-baik dengan keputusan yang di ambil melibatkan hidup dan mati. Tak sayang diri?. Tak sayang keluarga?. Kalau dah tak ingat dosa besar bunuh diri, cuba ingat Family.

Saya tak faham. Mengapa dengan mudah ambil sikap ingin membunuh diri?. Hanya kerana apa yang dirasa, buat keputusan seperti kanak kecil.

Atas alasan apa?. Mengharap ada yang bersimpati?.

Rasanya orang bukan simpati, malah semakin bosan dengan sikap seperti ini.
Saya cakap bukan kerana saya baik. Saya bercakap kerana saya tak suka dengan tindakan kanak-kanak seperti ini.

Terlalu mudah ambil jalan singkat.
Saya juga ada kisah silam. Mungkin lebih hebat dari masalah yang anda hadapi. Sekurang-kurangnya saya bangkit kerana saya yakin Allah ada?.

Dan saya menyesal andai saya melakukan kesilapan itu lagi.

Awak?.

Melafazkan perkara yang sama setiap kali ada masalah.

Allah. Mudahnya awak berfikir. huhu
Sedih saya dibuatnya :’(

Allah mendengar setiap luahan hambaNya. Jadi kenapa nak berputus asa sebelum berusaha?.
Lagi-lagi bila melibatkan kehidupan sendiri.

Tolong sayangkan kehidupan sendiri.
Moga rahmat Allah sentiasa bersama kita semua.
insyaAllah.. ameen.

☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Friday, November 29, 2013

Tenang yana..tenang..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Tenang Yana.
Bawa bertenang.
Mereka semua keluar menonton Mock Trial 3.0.
Seriously, saya rasa sedih sangat.
Nak tonton sekali lagi?
Memang tak la.
Ada sebabnya.
Saya sedih dan saya nak keluar berjalan-jalan malam ni. Kebetulan pula ada program Santai dari Amin Idris. 
Mungkin saya menuju sana.
Dan,
Saya sungguh tak sabar menunggu program malam esok, “Zikir”.
Pada masa yang sama, saya tak faham tindakan seorang kawan ini.
Ikut suka la.. Dah besar dan matangkan?.
Marah-marah kat FB benda yang remeh, apa cerita?.
Takkan setiap masa perlu bertegur?.
Tak faham.
Ikut la..
saya malas nak melibatkan diri saya pada masalah yang awak seorang je yang rasa.
:)
Tenang Yana.
Bawa bertenang.
Mereka semua keluar menonton Mock Trial 3.0.
Seriously, saya rasa sedih sangat.
Nak tonton sekali lagi?
Memang tak la.
Ada sebabnya.
Saya sedih dan saya nak keluar berjalan-jalan malam ni. Kebetulan pula ada program Santai dari Amin Idris.
Mungkin saya menuju sana.
Dan,
Saya sungguh tak sabar menunggu program malam esok, “Zikir”.
Pada masa yang sama, saya tak faham tindakan seorang kawan ini.
Ikut suka la.. Dah besar dan matangkan?.
Marah-marah kat FB benda yang remeh, apa cerita?.
Takkan setiap masa perlu bertegur?.
Tak faham.
Ikut la..
saya malas nak melibatkan diri saya pada masalah yang awak seorang je yang rasa.

:)


☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Mock Trial 3.0

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang



Yesterday, I watched Mock Trial 3.0.
Congratulation for those who are involved with that program.
The story make me think about marriage.
Nothing is impossible, so keep du’a may Allah give us the right person.
If not, Allah want us to keep patience.. Like the story of Firaun and Asiah.
Allah promise to her Jannah.
Stop Violence towards Women.
Program tersebut memang berjaya dan mendapat sambutan yang hangat. Cuma ada beberapa part saya tak berkenan. 
Semalam saya memang buat kerja lain. Fikiran jauh melayang. hehe.
Rasa nak nangis pun ade.
tapi xde kaitan dengan Mock Trial tue la.
Sebab lain.
erm.
Saya tak berapa sihat sekarang ni dan saya ponteng kelas Dr. Ahmad. Nak bawa moto xleh : ( huhu.
dan part sedih semalam bile si suami jatuhkan talak 3 kepada isteri dia walaupun si isteri kata,  “Anita tau,  abg kawin dengan Anita sebab sayangkan saya,  cintakan saya bukan sebab balas dendam”
dan si suami plak berkata “Aku ceraikan kau dengan Talak 3”
huhu.
:’(
dah sedih dah tp bile Juara Idola kecil tu menyanyi dan buat lawak.. hilang plak feel. hee~
Apepun,  Tahniah kepada semua krew yang terlibat bagi menjayakan Mock Trial 3.0!
Syabas diucapkan. 


Yesterday, I watched Mock Trial 3.0.
Congratulation for those who are involved with that program.
The story make me think about marriage.
Nothing is impossible, so keep du’a may Allah give us the right person.
If not, Allah want us to keep patience.. Like the story of Firaun and Asiah.
Allah promise to her Jannah.
Stop Violence towards Women.
Program tersebut memang berjaya dan mendapat sambutan yang hangat. Cuma ada beberapa part saya tak berkenan. 
Semalam saya memang buat kerja lain. Fikiran jauh melayang. hehe.
Rasa nak nangis pun ade.
tapi xde kaitan dengan Mock Trial tue la.
Sebab lain.
erm.
Saya tak berapa sihat sekarang ni dan saya ponteng kelas Dr. Ahmad. Nak bawa moto xleh : ( huhu.
dan part sedih semalam bile si suami jatuhkan talak 3 kepada isteri dia walaupun si isteri kata,  “Anita tau,  abg kawin dengan Anita sebab sayangkan saya,  cintakan saya bukan sebab balas dendam”
dan si suami plak berkata “Aku ceraikan kau dengan Talak 3”
huhu.
:’(
dah sedih dah tp bile Juara Idola kecil tu menyanyi dan buat lawak.. hilang plak feel. hee~
Apepun,  Tahniah kepada semua krew yang terlibat bagi menjayakan Mock Trial 3.0!
Syabas diucapkan. 

Yesterday, I watched Mock Trial 3.0.
Congratulation for those who are involved with that program.
The story make me think about marriage.
Nothing is impossible, so keep du’a may Allah give us the right person.
If not, Allah want us to keep patience.. Like the story of Firaun and Asiah.
Allah promise to her Jannah.
Stop Violence towards Women.
Program tersebut memang berjaya dan mendapat sambutan yang hangat. Cuma ada beberapa part saya tak berkenan. 
Semalam saya memang buat kerja lain. Fikiran jauh melayang. hehe.
Rasa nak nangis pun ade.
tapi xde kaitan dengan Mock Trial tue la.
Sebab lain.
erm.
Saya tak berapa sihat sekarang ni dan saya ponteng kelas Dr. Ahmad. Nak bawa moto xleh : ( huhu.
dan part sedih semalam bile si suami jatuhkan talak 3 kepada isteri dia walaupun si isteri kata,  “Anita tau,  abg kawin dengan Anita sebab sayangkan saya,  cintakan saya bukan sebab balas dendam”
dan si suami plak berkata “Aku ceraikan kau dengan Talak 3”
huhu.
:’(
dah sedih dah tp bile Juara Idola kecil tu menyanyi dan buat lawak.. hilang plak feel. hee~
Apepun,  Tahniah kepada semua krew yang terlibat bagi menjayakan Mock Trial 3.0!
Syabas diucapkan. 

Yesterday, I watched Mock Trial 3.0.
Congratulation for those who are involved with that program.
The story make me think about marriage.
Nothing is impossible, so keep du’a may Allah give us the right person.
If not, Allah want us to keep patience.. Like the story of Firaun and Asiah.
Allah promise to her Jannah.
Stop Violence towards Women.
Program tersebut memang berjaya dan mendapat sambutan yang hangat. Cuma ada beberapa part saya tak berkenan. 
Semalam saya memang buat kerja lain. Fikiran jauh melayang. hehe.
Rasa nak nangis pun ade.
tapi xde kaitan dengan Mock Trial tue la.
Sebab lain.
erm.
Saya tak berapa sihat sekarang ni dan saya ponteng kelas Dr. Ahmad. Nak bawa moto xleh : ( huhu.
dan part sedih semalam bile si suami jatuhkan talak 3 kepada isteri dia walaupun si isteri kata,  “Anita tau,  abg kawin dengan Anita sebab sayangkan saya,  cintakan saya bukan sebab balas dendam”
dan si suami plak berkata “Aku ceraikan kau dengan Talak 3”
huhu.
:’(
dah sedih dah tp bile Juara Idola kecil tu menyanyi dan buat lawak.. hilang plak feel. hee~
Apepun,  Tahniah kepada semua krew yang terlibat bagi menjayakan Mock Trial 3.0!
Syabas diucapkan. 


Yesterday, I watched Mock Trial 3.0.
Congratulation for those who are involved with that program.
The story make me think about marriage.
Nothing is impossible, so keep du’a may Allah give us the right person.
If not, Allah want us to keep patience.. Like the story of Firaun and Asiah.
Allah promise to her Jannah.
Stop Violence towards Women.
Program tersebut memang berjaya dan mendapat sambutan yang hangat. Cuma ada beberapa part saya tak berkenan. 
Semalam saya memang buat kerja lain. Fikiran jauh melayang. hehe.
Rasa nak nangis pun ade.
tapi xde kaitan dengan Mock Trial tue la.
Sebab lain.
erm.
Saya tak berapa sihat sekarang ni dan saya ponteng kelas Dr. Ahmad. Nak bawa moto xleh : ( huhu.
dan part sedih semalam bile si suami jatuhkan talak 3 kepada isteri dia walaupun si isteri kata,  “Anita tau,  abg kawin dengan Anita sebab sayangkan saya,  cintakan saya bukan sebab balas dendam”
dan si suami plak berkata “Aku ceraikan kau dengan Talak 3”
huhu.
:’(
dah sedih dah tp bile Juara Idola kecil tu menyanyi dan buat lawak.. hilang plak feel. hee~
Apepun,  Tahniah kepada semua krew yang terlibat bagi menjayakan Mock Trial 3.0!
Syabas diucapkan. 

Yesterday, I watched Mock Trial 3.0.
Congratulation for those who are involved with that program.
The story make me think about marriage.
Nothing is impossible, so keep du’a may Allah give us the right person.
If not, Allah want us to keep patience.. Like the story of Firaun and Asiah.
Allah promise to her Jannah.
Stop Violence towards Women.
Program tersebut memang berjaya dan mendapat sambutan yang hangat. Cuma ada beberapa part saya tak berkenan. 
Semalam saya memang buat kerja lain. Fikiran jauh melayang. hehe.
Rasa nak nangis pun ade.
tapi xde kaitan dengan Mock Trial tue la.
Sebab lain.
erm.
Saya tak berapa sihat sekarang ni dan saya ponteng kelas Dr. Ahmad. Nak bawa moto xleh : ( huhu.
dan part sedih semalam bile si suami jatuhkan talak 3 kepada isteri dia walaupun si isteri kata,  “Anita tau,  abg kawin dengan Anita sebab sayangkan saya,  cintakan saya bukan sebab balas dendam”
dan si suami plak berkata “Aku ceraikan kau dengan Talak 3”
huhu.
:’(
dah sedih dah tp bile Juara Idola kecil tu menyanyi dan buat lawak.. hilang plak feel. hee~
Apepun,  Tahniah kepada semua krew yang terlibat bagi menjayakan Mock Trial 3.0!
Syabas diucapkan.

Yesterday, I watched Mock Trial 3.0.
Congratulation for those who are involved with that program.
The story make me think about marriage.
Nothing is impossible, so keep du’a may Allah give us the right person.
If not, Allah want us to keep patience.. Like the story of Firaun and Asiah.
Allah promise to her Jannah.
Stop Violence towards Women.

Program tersebut memang berjaya dan mendapat sambutan yang hangat. Cuma ada beberapa part 
saya tak berkenan.

Semalam saya memang buat kerja lain. Fikiran jauh melayang. hehe.
Rasa nak nangis pun ade.

tapi xde kaitan dengan Mock Trial tue la.
Sebab lain.

erm.
Saya tak berapa sihat sekarang ni dan saya ponteng kelas Dr. Ahmad. Nak bawa moto xleh : ( huhu.
dan part sedih semalam bile si suami jatuhkan talak 3 kepada isteri dia walaupun si isteri kata,  “Anita tau,  abg kawin dengan Anita sebab sayangkan saya,  cintakan saya bukan sebab balas dendam”
dan si suami plak berkata “Aku ceraikan kau dengan Talak 3”
huhu.
:’(

dah sedih dah tp bile Juara Idola kecil tu menyanyi dan buat lawak.. hilang plak feel. hee~
Apepun,  Tahniah kepada semua krew yang terlibat bagi menjayakan Mock Trial 3.0!
Syabas diucapkan.

☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Thursday, November 28, 2013

Tumblr

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

i'm using Tumblr right now.

Dah ape kes tukar blog kan?.

Saya tak tukar dan saya takkan delete blog ini.

Ada masa saya akan update kat sini jua.

Cuma bezanya, tumblr memudahkan kerja saya untuk upload gambar.

Bercerita disebalik setiap gambar itu.

Dan Tumblr, 
ibarat diary saya.

hah,
Namanya?.

Rasanya dah boleh teka sendiri.

:)

☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Wednesday, November 27, 2013

Hana & Australia

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang


Hana dan Australia.
Untungnya Hana dah sampai Ausie. 
Jeles tau.. hehe. Saya pun nak ke sana gak. insyaAllah, tengah menunggu waktu hendak ke sana. 

Semoga Allah permudahkan.
Saya nak pergi waktu winter je.
Mama kata,  buat apa pi negara luar tapi musim panas?
:)

Semoga Hana selamat pergi dan selamat juga perjalanan baliknya. Ktorg suma dah rindu kat Hana ni =)






☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Hana & Kanggarooooooo :D

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Hana and the kanggaroo.
I miss her right now.
Hopefully,  she can’t read this.
if yes,  she will be ” perasan ” hehe
oh no!
the kangaroo is cute.
cute?
maybe.
I hope i can see that animals too.
Honestly,  i can’t writing n english bcoz my grammar is not too good.
Just try even its broken.
:) 
 
Hana and the kanggaroo.
I miss her right now.
Hopefully,  she can’t read this.
if yes,  she will be ” perasan ” hehe
oh no!
the kangaroo is cute.
cute?
maybe.
I hope i can see that animals too.
Honestly,  i can’t writing n english bcoz my grammar is not too good.
Just try even its broken.
:) 
 
Hana and the kanggaroo.
I miss her right now.
Hopefully,  she can’t read this.
if yes,  she will be ” perasan ” hehe
oh no!
the kangaroo is cute.
cute?
maybe.
I hope i can see that animals too.
Honestly,  i can’t writing n english bcoz my grammar is not too good.
Just try even its broken.
:) 
 
Hana and the kanggaroo.
I miss her right now.
Hopefully,  she can’t read this.
if yes,  she will be ” perasan ” hehe
oh no!
the kangaroo is cute.
cute?
maybe.
I hope i can see that animals too.
Honestly,  i can’t writing n english bcoz my grammar is not too good.
Just try even its broken.
:) 
 
Hana and the kanggaroo.
I miss her right now.
Hopefully,  she can’t read this.
if yes,  she will be ” perasan ” hehe
oh no!
the kangaroo is cute.
cute?
maybe.
I hope i can see that animals too.
Honestly,  i can’t writing n english bcoz my grammar is not too good.
Just try even its broken.
:) 
 
Hana and the kanggaroo.
I miss her right now.
Hopefully,  she can’t read this.
if yes,  she will be ” perasan ” hehe
oh no!
the kangaroo is cute.
cute?
maybe.
I hope i can see that animals too.
Honestly,  i can’t writing n english bcoz my grammar is not too good.
Just try even its broken.
:)
Hana and the kanggaroo.
I miss her right now.
Hopefully,  she can’t read this.
if yes,  she will be ” perasan ” hehe
oh no!
the kangaroo is cute.
cute?
maybe.
I hope i can see that animals too.
Honestly,  i can’t writing n english bcoz my grammar is not too good.
Just try even its broken.
:)


☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Monday, November 25, 2013

Kelas kelas!

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang


Kelas Sir Razi.
Yana,  fokus-fokus.
Sir kata,  editor banyak meroyan kat fb. hiks.
Yang meroyan tu Chief Editor la.
Tapi dia meroyan sebab dia ketua.
its okay.
Tak sabar nak tengok majalah CETUS ktorg.
oke nak fokus dah.
Selamat membaca! 
Kelas Sir Razi.
Yana,  fokus-fokus.
Sir kata,  editor banyak meroyan kat fb. hiks.
Yang meroyan tu Chief Editor la.
Tapi dia meroyan sebab dia ketua.
its okay.
Tak sabar nak tengok majalah CETUS ktorg.
oke nak fokus dah.
Selamat membaca! 

Kelas Sir Razi.
Yana,  fokus-fokus.
Sir kata,  editor banyak meroyan kat fb. hiks.
Yang meroyan tu Chief Editor la.
Tapi dia meroyan sebab dia ketua.
its okay.
Tak sabar nak tengok majalah CETUS ktorg.
oke nak fokus dah.
Selamat membaca!
Kelas Sir Razi.
Yana,  fokus-fokus.
Sir kata,  editor banyak meroyan kat fb. hiks.
Yang meroyan tu Chief Editor la.
Tapi dia meroyan sebab dia ketua.
its okay.
Tak sabar nak tengok majalah CETUS ktorg.
oke nak fokus dah.
Selamat membaca!


☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Starbucks with Mira *,*

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Mira menemani saya yang teringin sangat minum starbuck. Terima kasih adik manis. :)




☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Sekalipun di lakar namanya..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Sekalipun di lakar namanya di atas pasir,
itu langsung tak menjanjikan apa-apa.
Sekalipun aku kecewa dengan taruhan kasih yang diberi,
itu langsung tak menjaminkan apa-apa.

Namun,
bahagia yang ku pertaruhkan,
bila aku berada di atas jalanNya.
 
Terasa jiwa yang menghampiriNya lebih menenangkan.
Hati yang dulu jauh dariNya,
dipertaruhkan sekali lagi untuk memilih jalan kebaikan,
hanya berpaksi padaNya.
 
Benar,
jika dilayan perasaan "dunia" maka hambarlah kita.
 

Be aware about dunya, Yana.
Put dunya in your hands not your hearts.
 
May Allah ease everything.
May Allah get closer into ur heart.
 
:)

☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Tuesday, November 19, 2013

Sorg2 :'(

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang


saya seorang kat wazir sekarang ni.
huhu.
:’(
Hujan turun dengan lebatnya.
Seolah-olah saya perlu stay lama kat sini.
Kelas research jam 4 nie.
Kereta plak laju2.
Tadi pun saya dah hampir accident 2 kali.
ya Allah..
Hmmm.

saya seorang kat wazir sekarang ni.
huhu.
:’(

Hujan turun dengan lebatnya.
Seolah-olah saya perlu stay lama kat sini.
Kelas research jam 4 nie.
Kereta plak laju2.
Tadi pun saya dah hampir accident 2 kali.
ya Allah..
Hmmm.

☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Monday, November 18, 2013

Apa kehendak hatiku?

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Bagaimana nak puaskan hati sendiri?.
Someone said to me, TAKKAN PERNAH PUAS!

True, right?.

http://nurfazleen.files.wordpress.com/2013/06/575284_2075213775726_1672146142_n.jpg 

Teruskan Yana.
Jika benar itu pilihanmu.

Jangan rasa ragu lagi.
Biarkan ALLAH tentukan pengakhiran perjalanan itu nanti.

Teruskan lagi Yana.
Jika benar itu pilihanmu.

 15.11.2013
11 Muharram 1435 H.

2.30 pm

☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Friday, November 08, 2013

Panjang membebel

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Saya ada banyak entri yang saya dah taip.
Tapi entri tue tak bagus dan tak baik,
sebab menceritakan ketidakpuasan hati saya.
Rasa sakit hati saya.

Berbaloikah taip panjang-panjang,
satu apepun tak di publish?.

Berbaloi!
Ya, sebab saya ni sangat jahat untuk publishkan apa yang saya rasa.

Entahlah.
Mungkin saya berpura-pura.

Mungkin.

Kalau saya nak publish, saya publishlah.
sebab saya nie bukan baik.
Jahat orangnya..

Sampai sekarang,
saya dah tawar hati dengan insan bernama.......

Saya nak dia tahu nie.

kan, saya kata saya tak baik.

Apa sahaja tentang dia,
tutup.

tak nampak apa2 dah.

Bagi saya dia hanya pentingkan diri sendiri.

dan 

saya,

2 kali 5 dengan dia.

sama sahaja.

haaaa,

sekurang-kurangnya,
bila dah buat keputusan tue cakaplah awal2..
dok kata tue, dok kata nie..
risau la, ape la..

Saya baik-baik sahaja.
Dan sahabat-sahabat saya pun baik-baik sahaja
dan kawasan sekitar kami pun baik-baik belaka.

Lebih bahagia.

Sekian.

☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Tuesday, November 05, 2013

Turn around

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Bercerita tentang seseorang yang hadir dalam mimpi yang bukan realiti.
Hari Khamis.5 Dec 2013.
Dalam suasana yang mendung dan berkabus,  kelihatan satu bayang, menerpa di kedua anak mataku.
Jantung berdegup kencang,  rasa yang hadir sama seperti mimpi itu.
Saat itu bukan mimpi,  saat itu juga bukan realiti.
If I keep turn around at that place,  will I be able to see you again?
Maybe. If fate did allow us to meet again, If Allah wills it.
:)

Bercerita tentang seseorang yang hadir dalam mimpi yang bukan realiti.
Hari Khamis.

5 Dec 2013.

Dalam suasana yang mendung dan berkabus,
kelihatan satu bayang,
menerpa di kedua anak mataku.
Jantung berdegup kencang,
rasa yang hadir sama seperti mimpi itu.
Saat itu bukan mimpi,
saat itu juga bukan realiti.

If I keep turn around at that place,
will I be able to see you again?

Maybe.

If fate did allow us to meet again,
If Allah wills it.

:)

☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Sunday, November 03, 2013

Majlis Nikah Zatul (:

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Majlis Nikah Zatul.
3 Nov 2013.
Majlis agak simple tapi meriah.
Pelamin buatan sendiri tau.. cantikkan?
Makanan pun masak sendiri.
Hari merewang tue,  semua adik-beradik mama berkumpul. Meriah betul sebab macam2 cerita mak2 sedare nih.
saya terkena gak tempias Zatul. Grrr. Takpe,  dahulukan yang dah pasti dulu: )
Selamat Pengantin Baru, Zatul dan Lufti. Semoga berbahagia hingga ke Syurga. ^^
Majlis Nikah Zatul.
3 Nov 2013.
Majlis agak simple tapi meriah.
Pelamin buatan sendiri tau.. cantikkan?
Makanan pun masak sendiri.
Hari merewang tue,  semua adik-beradik mama berkumpul. Meriah betul sebab macam2 cerita mak2 sedare nih.
saya terkena gak tempias Zatul. Grrr. Takpe,  dahulukan yang dah pasti dulu: )
Selamat Pengantin Baru, Zatul dan Lufti. Semoga berbahagia hingga ke Syurga. ^^
Majlis Nikah Zatul.
3 Nov 2013.
Majlis agak simple tapi meriah.
Pelamin buatan sendiri tau.. cantikkan?
Makanan pun masak sendiri.
Hari merewang tue,  semua adik-beradik mama berkumpul. Meriah betul sebab macam2 cerita mak2 sedare nih.
saya terkena gak tempias Zatul. Grrr. Takpe,  dahulukan yang dah pasti dulu: )
Selamat Pengantin Baru, Zatul dan Lufti. Semoga berbahagia hingga ke Syurga. ^^
Majlis Nikah Zatul.
3 Nov 2013.
Majlis agak simple tapi meriah.
Pelamin buatan sendiri tau.. cantikkan?
Makanan pun masak sendiri.
Hari merewang tue,  semua adik-beradik mama berkumpul. Meriah betul sebab macam2 cerita mak2 sedare nih.
saya terkena gak tempias Zatul. Grrr. Takpe,  dahulukan yang dah pasti dulu: )
Selamat Pengantin Baru, Zatul dan Lufti. Semoga berbahagia hingga ke Syurga. ^^
Majlis Nikah Zatul.
3 Nov 2013.
Majlis agak simple tapi meriah.
Pelamin buatan sendiri tau.. cantikkan?
Makanan pun masak sendiri.
Hari merewang tue,  semua adik-beradik mama berkumpul. Meriah betul sebab macam2 cerita mak2 sedare nih.
saya terkena gak tempias Zatul. Grrr. Takpe,  dahulukan yang dah pasti dulu: )
Selamat Pengantin Baru, Zatul dan Lufti. Semoga berbahagia hingga ke Syurga. ^^
Majlis Nikah Zatul.
3 Nov 2013.
Majlis agak simple tapi meriah.
Pelamin buatan sendiri tau.. cantikkan?
Makanan pun masak sendiri.
Hari merewang tue,  semua adik-beradik mama berkumpul. Meriah betul sebab macam2 cerita mak2 sedare nih.
saya terkena gak tempias Zatul. Grrr. Takpe,  dahulukan yang dah pasti dulu: )
Selamat Pengantin Baru, Zatul dan Lufti. Semoga berbahagia hingga ke Syurga. ^^
Majlis Nikah Zatul.
3 Nov 2013.
Majlis agak simple tapi meriah.
Pelamin buatan sendiri tau.. cantikkan?
Makanan pun masak sendiri.
Hari merewang tue,  semua adik-beradik mama berkumpul. Meriah betul sebab macam2 cerita mak2 sedare nih.
saya terkena gak tempias Zatul. Grrr. Takpe,  dahulukan yang dah pasti dulu: )
Selamat Pengantin Baru, Zatul dan Lufti. Semoga berbahagia hingga ke Syurga. ^^
Majlis Nikah Zatul.
3 Nov 2013.
Majlis agak simple tapi meriah.
Pelamin buatan sendiri tau.. cantikkan?
Makanan pun masak sendiri.
Hari merewang tue,  semua adik-beradik mama berkumpul. Meriah betul sebab macam2 cerita mak2 sedare nih.
saya terkena gak tempias Zatul. Grrr. Takpe,  dahulukan yang dah pasti dulu: )
Selamat Pengantin Baru, Zatul dan Lufti. Semoga berbahagia hingga ke Syurga. ^^
Majlis Nikah Zatul.
3 Nov 2013.
Majlis agak simple tapi meriah.
Pelamin buatan sendiri tau.. cantikkan?
Makanan pun masak sendiri.
Hari merewang tue,  semua adik-beradik mama berkumpul. Meriah betul sebab macam2 cerita mak2 sedare nih.
saya terkena gak tempias Zatul. Grrr. Takpe,  dahulukan yang dah pasti dulu: )
Selamat Pengantin Baru, Zatul dan Lufti. Semoga berbahagia hingga ke Syurga. ^^

Majlis Nikah Zatul.

3 Nov 2013.
Majlis agak simple tapi meriah.
Pelamin buatan sendiri tau.. cantikkan?
Makanan pun masak sendiri.
Hari merewang tue,  semua adik-beradik mama berkumpul. Meriah betul sebab macam2 cerita mak2 sedare nih.
saya terkena gak tempias Zatul. Grrr. Takpe,  dahulukan yang dah pasti dulu: )
Selamat Pengantin Baru, Zatul dan Lufti. Semoga berbahagia hingga ke Syurga. ^^

☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Khairiyatun Najihah,seindah namanya :)

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Penyayang

Khairiyatun Najihah,
seindah namanya...
begitulah orangnya jua.




Gadis Jordan yang ku kenali sewaktu di Pra Universiti banyak mengajar aku erti cinta pada yang Esa.
Seringkali ku cuba selami dasar hatinya, apabila berbicara berdua dengannya.
Alhamdulillah,ku akui gadis ini permata yang berharga.

panggilan tel yang ku terima pada satu hari sewaktu dia berada di Malaysia membuatku tersenyum bahagia.
Ada yang ingin menyunting dirinya.
insyaAllah, lelaki soleh buat perempuan yang solehah.

Jiha,
rindu tul akak dengan Jiha tau.
sukar nak ungkap rasa rindu ini.
kekuatan ukhwah kita biarpun hanya seketika
tetapi effect nya mendalam didalam diri akak.

benarlah,
sahabat yang baik adalah sahabat yang membawanya mengingati TuhanNya.

Jaga diri tika berada di negara orang.
andai berasa letih dengan pancaroba dunia,
segeralah bermunajat kepadaNya.
carilah jawapan...
 walaupun ketika itu orang sekeliling dirimu mengejar dunia.

Khairiyatun Najihah & Nurliyana Adnan


:: Semoga jalinan ukhwah kita hingga ke pintu syurga::

Saya wat ni time rindu dia.
&
saya terus mms kat dia :)

☞ Tatkala Tinta Bermain Kata, Moga Allah Redha ☜

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ღ Hak Milik Nurliyana Adnan ღ